LINKIT is de komende jaren sponsor van de vrouwenselectie van Saestum. Naast de sponsoring van FC Utrecht zet het in 1998 opgerichte LINKIT hiermee de eerste stappen in het vrouwenvoetbal.
LINKIT kent een historie van sportsponsoring om talent te ondersteunen op het hoogste niveau, zowel in de topsport als in de jeugd. Eerder verbond het haar naam al aan de Canadese nationale schaatsploeg en was het in andere sporten actief, zoals cricket. Chief Marketing Officer, Gino Heetkamp: “LINKIT is een snelgroeiend en ambitieus bedrijf dat oog heeft voor talent. Met onze winnende teams, kennis en innovatie helpen we onze klanten impact te maken met IT. De ambitie en de winnende vrouwenteams van Saestum passen daarom goed bij ons als bedrijf.”
Saestum is al jarenlang een toonaangevende vereniging met een groot verleden in het vrouwenvoetbal. Vóór de oprichting van de Eredivisie Vrouwenvoetbal was Saestum jarenlang landskampioen. Op dit moment staat Vrouwen 1 op de eerste plek in de Topklasse (hoogste amateurniveau).
Met deze overeenkomst wil LINKIT ook meer aandacht vragen voor diversiteit en inclusie. Gino Heetkamp: “De IT-wereld wordt gedomineerd door mannen. En wij zouden graag willen dat dit verandert. Meer diversiteit draagt bij aan innovatie en iedereen is welkom en hard nodig in de IT. We hopen met deze samenwerking vrouwen te ondersteunen in een sportcarrière en te enthousiasmeren voor de IT.”
Voorzitter Raymond Lamphen is enthousiast over de samenwerking: “We zijn als Saestum trots en blij om LINKIT aan ons te mogen binden als sponsor van de vrouwenselectie. Daarmee ontstaat een samenwerking van twee partijen die excelleren in hun ‘tak van sport ‘. Net als LINKIT vinden we onze maatschappelijke verantwoordelijkheid erg belangrijk. Dat verbindt. Ik kijk dan ook erg uit naar onze samenwerking”.
De overeenkomst is aangegaan voor een periode van 3 jaar met de intentie om deze te verlengen.

Fotograaf: Simone de Vette.